Veteranendag 2015

Vandaag, zaterdag 29 augustus 2015 met z’n vijven (Rinus, Hans, Leen, Henk en Dik)  naar de nationale veteranendag in Schijndel. Een wedstrijd voor 55-plussers op 25 meter volgens
het éénpijlsysteem.

Vertrek vanaf het clubgebouw om half negen. Over de A15 via Den Bosch; volgens de wegwijspiet van Hans de snelste route. Volgens Henk en Leen hadden we beter over Tilburg kunnen rijden, maar dat bleek op de terugweg toch niet zo handig, want die was toch langer en ook zeker niet sneller.

Aankomst iets voor half tien. Mooie locatie. We schoten in de buitenlucht van onder een afdak vandaan. Er waren 35 banen, waarvan de laatste 6 voor compoundschutters. Het aantal deelnemers schat ik op iets meer dan 150.

De wedstrijd begon om half elf. (bij een aantal begon toen ook al het bierdrinken)
Eerst vijf proefpijlen en vervolgens tien tellende pijlen. Iets over twaalf uur was deze eerste klus geklaard. Pauze tot ongeveer tien voor één. Iedereen deed zich tegoed aan broodjes frikandel, kroket of bal. Met een volle maag ging het vervolgens verder met de overige vijftien pijlen. Dit duurde tot ongeveer vijf voor half drie. Daarna was het wachten op de prijsuitreiking.

De scores waren helaas niet bijzonder hoog. Leen had 181 punten, Rinus 197, Hans en ondergetekende 199 en Henk 214. Henk had hiermee overigens wel de tweede plaats in zijn leeftijdscategorie. (55-60) Na de uitreiking van de medailles werd het Wilhelmus nog ten gehore gebracht.

Daarna gingen we weer huiswaarts. Aankomst in Dordrecht om ongeveer kwart voor vijf.
Wat mij betreft een leuke wedstrijd op een mooie locatie met fantastische weersomstandigheden. Het enige minpuntje was het feit dat Leen op baan 12 was gezet en de rest op of rond baan 20 was ingedeeld. Misschien vandaar de lage score van Leen?

Oh ja, en Rinus had nog de smoes dat één van de schutters bij hem op de baan aan één stuk door zat te roken en dat hij daar zo’n last van had. (smoezenboek!!!!)

Dik