Verslag Middelbeers 2007

Wat hebben wij een gezellige wedstrijd gehad bij de Zwartmikkers in Middelbeers.

In een geweldige mooie accommodatie hebben ondergetekende, Hans Brugge en Jorrin Hofman meegedaan aan de fitarecord Ronde bij deze vereniging.

Deze rondes worden verschoten onder toeziend oog van 2 NHB scheidsrechters en tellen mee voor eventuele kwalificaties voor Nationale en International wedstrijden.

Gelukkig hoeven wij daar niet op te letten en is het voor ons ontspanning en ervaring op doen.

De wedstrijd gaat over 2 keer 30 pijlen op 18 meter. Een afstand die bij ons niet of nauwelijks geschoten wordt. Makkelijker zul je denken maar niets is minder waar. Deze afstand wordt geschoten op een 40 cm blazoen en geloof mij, dat valt vies tegen als je dit niet gewend bent.

Na de eerste sessie kon Hans een scoren van 253 punten op zijn naam zetten. Ik ( Rinus) haalde 247 punten en Jorrin moest genoegen nemen met 230 punten. Na een pauze van een half uur ging de tweede sessie van start. Hier behaalde Hans 257 waardoor zijn totaal kwam op 510 punten. Ik schoot de tweede sessie 246 en kwam daarmee uit op een totaal van 493. Jorrin wist 241 punten neer te zetten en eindigden op 471 punten.

Mary bedankt voor je support en het verzogen van de inwendige mens en heren dames schutters, ga de volgende keer mee en ervaar dat handboogschieten niet alleen een pijltje schieten op de vereniging hoef te zijn.

Geweldige dag vond ik het.