Verslag Kerstavond 2016

De jaarlijkse kerstavond is op vrijdag 16 december gehouden.
Hans en Rinus hadden de kantine weer omgebouwd naar een gezellige ruimte in kerstsfeer en rond 18.00 uur arriveerden de leden met hun partners of vader en werden verwelkomd met een aperitief en een snack.

Als hoofdmaaltijd was dit jaar gekozen voor chinees die om 18.30 uur werd bezorgd. Dit was is in buffetvorm waarbij de chinees voor zowel de complete maaltijd, de borden, het bestek en de au bain-marie zorgt. Alle 30 aanwezigen hebben zich niet laten kennen en om 19.45 uur werd de boel weer opgeruimd.

Tijdens het sjoelen werd er ook nog een ijsje door het bestuur aangeboden.Daarna moest er worden gesjoeld. Na de baanindeling te hebben bekend gemaakt en de spelregels verder te hebben verdiept kon er worden begonnen met het werpen / gooien / schuiven van de stenen / schijven.  Er namen 12 dames en 15 heren deel die verdeeld over drie sjoelbakken speelden. Je staat er dan werkelijk altijd weer versteld van hoe fanatiek er wordt gegooid en hoe personen kunnen veranderen van zeer bescheiden persoon tot een fanatiek sjoelbeest.
Natuurlijk was er verschil in de drie sjoelbakken, de één is glad, de ander te glad en de derde te stroef. Het is maar net wat je gewend bent en lekker vindt.?! Maar het belangrijkste is dat iedereen viermaal heeft kunnen schuiven/ werpen / gooien.

Na vier beurten van twee series was Atty Stolk met 362 punten de beste dame en Kors van Bruinisse de hoogste heer met 382 punten. Daarna was er nog een finaleronde met 2 series van drie worpen om te bepalen wie de uiteindelijke winnaar van deze avond zou worden. Kors werd winnaar met 203 punten tegenover 130 punten voor Atty.

Na nog wat napraten en een drankje werd de avond rond 22.30 afgesloten en kon de winterstop beginnen tot dinsdag 3 januari 2017.

Allen een fijne kerst, veilige jaarwisseling en een voorspoedig en gezond 2017 gewenst.