VERSLAG Barbeceu 2014

Barbecue 11 juli 2014

Zoals ieder jaar gebruikelijk is hebben we op de laatste vrijdag voor de zomerstop een barbecue. Dit jaar komen er 25 personen en zijn de voorbereidingen al ruim een week van te voren opgestart. Rinus maakt zijn wensenlijstje voor vlees, drank en regelt uiteraard de persoonlijke bezetting die nodig is.

Qua eten moet je denken aan:

vissalade

vleessalade

stokbrood wit en bruin

kruidenboter

verse sla

pindasaus

overige sauzen

vlees: worstjes, hamburgers, kipfilet, kippenpoten, speklapjes, carbonades

vegetarische gerechten

bonbons voor het nagerecht

Verder zijn nodig:

glazen voor de welkomstcocktails, met of zonder alcohol.

drank voor de cocktail

limonades

koffie

thee

bier (tap)

speciaal bier

wijn (rood en wit)

servetten

Voor de versiering van de kantine gaan Rinus en Hans de avond vooraf al aan de slag met gereed zetten van tafels en stoelen; verlichting aanpassen, rechaud gereed zetten; kaarsen; tafelkleedjes; toiletpapier en bestek.

Voor de barbecue regelt Charles alles zoals briketten, aanmaak middelen, barbecue zelf en verder barbecue gereedschap.

Al met al veel werk voor de gasten die komen. Maar we doen het graag en de waardering die wij daarvoor krijgen is het waard.

Wat de avond zelf betreft kan ik alleen maar aangeven dat het zeer mooi weer was en we zelfs geen party-tent nodig hadden bij het bereiden van de gerechten. De gasten waren mooi op tijd en de cocktails ging er gesmeerd in. Meester kok Charles was het vuur aardig aan het opstoken en al snel konden de eerste gerechten worden verorberd. Dat het goed smaakte bleek wel uit het feit dat al het vlees op was en de salades en stokbrood op een klein beetje na op zijn.  De sfeer zat er afgaande op het geroezemoes goed in en de laatste gasten gingen rond 21.15 uur weer huiswaarts.

Voor de organisatie zit het er dan nog niet op. Glazen spoelen, afdrogen en opruimen. Vuilnis verzamelen, flessen opruimen en de vuile vaat (je staat er versteld van hoe vies de borden en bestek zijn) in een krat mee met Hans en Nelly die de dankbare taak hebben om deze smeerboel af te wassen. De volgende ochtend zijn Rinus, Charles en Hans weer tijdig aanwezig om alles weer op te ruimen en schoon te maken. Rinus haalt een dag later nog even een natte dweil door de kantine en dan is het tijd voor een welverdiende zomerstop.

Dat was het verslag met eens een andere invalshoek dan gebruikelijk waarmee ik heb geprobeerd om op bescheiden wijze weer te geven wat er zoal komt kijken om dit allemaal weer voor onze leden en partner te realiseren.

Vrgr